Menu2

Salon kosmetyczny

Obecnie salony kosmetyczne odwiedza już co 6 Polak a w Polsce pracuje około 10 000 kosmetyczek. Średnio na wizytę wydajemy około 100 złotych miesięcznie. Ciekawostką jest to, że do kosmetyczek chodzi coraz mniej kobiet, za to coraz więcej mężczyzn.

wlasna firma kosmetyczka Salon kosmetyczny

kto może otworzyć salon kosmetyczny?

W tym zawodzie certyfikaty nie są wymagane, więc de facto każdy może otworzyć swój salon kosmetyczny oferujący podstawowy zakres usług (manicure, pedicure, henna). Jednak, aby prowadzić profesjonalny salon kosmetyczny z pewnością należy zainwestować w profesjonalne kursy a nawet studia.

Kto może zostać kosmetyczką?

Przede wszystkim taka, która nie odpycha wyglądem. Kosmetyczka opalona na solarium, posiadająca nadmierny makijaż, dużo biżuterii, co gorsze- tipsy, które powodują dyskomfort przy pracy lub podrażniają klientkę, nie wzbudza zaufania. Sposób w jaki „dba o klienta” też się liczy. Przy każdym zabiegu, szczególnie z cerą, powinna pytać o kremy, które wcześniej były używane, czy nie występowały uczulenia, czy klient nie choruje na cukrzycę, czy użycie np. metalowych implantów niczemu nie zagrozi. Kosmetyczka nie powinna próbować oszukiwać swoich klientów. Większość z nich, próbuje zaoszczędzić na kosmetykach, które są przeterminowane ale ciągle w użytku, a do markowych opakowań wlewają zamienniki, lub rozcieńczają je, aby zredukować koszty. Używają jednorazowych ręczników kilkakrotnie. Nie dezynfekują narzędzi co może prowadzić do zarażenia klienta grzybicą lub kurzajką. Najlepiej jeśli kosmetyczka szkoli się w kierunku swojego zawodu, kończy kursy i zdobywa certyfikaty.

 

Ile zarabia kosmetyczka?

Salony kosmetyczne najwięcej zarabiają na manikiurze, pedikiurze, hennie, depilacji i regulacji, ponieważ zużycie materiałów przy tych zabiegach jest minimalne. Kosmetyczka może zarobić miesięcznie od 2000zł nawet do 4000zł.

Kosmetyczka, która nie posiada własnego salonu kosmetyczka oprócz stałej pensji najczęściej dostaje prowizję od każdego klienta, która może wynosić nawet 40%.

 

jak wygląda codzienna praca kosmetyczek?

Większość z nich  narzeka na to, że godziny pracy są popołudniowe, co koliduje z ich życiem prywatnym. Do tego dochodzą różne schorzenia takie jak: bóle kręgosłupa, zapalenie stawów, wady oczu, uczulenia na środki dezynfekcyjne bądź kosmetyki. I oczywiście najważniejsze: do kosmetyczki przychodzą ludzie z problemami zdrowotnymi, więc higiena i dbałość o własne zdrowie to absolutna podstawa.

 

Jak otworzyć salon kosmetyczny?

Kosmetyczka zawód 150x150 Salon kosmetycznyObecnie, aby otworzyć salon kosmetyczny nie trzeba mieć wykształcenia kosmetycznego, w odróżnieniu od personelu . Mając jednak odpowiednie wykształcenie można zacząć prowadzić mały salon w pojedynkę, decydując się na samozatrudnienie. Jeśli w swoim salonie oprócz kosmetyki chcemy mieć usługi fryzjerskie, manicure i solarium, wówczas będzie należało zatrudnić kilka osób.

Warto skorzystać z dofinansowania, co wiąże się ze zrobieniem odpowiedniego biznesplanu. „Mały salon, w niedużym mieście to wydatek ok. 30 tyś. zł, podczas gdy salon z dużą ilością urządzeń, kilkoma łóżkami, bądź kabinami do opalania oraz sprzętem do fotoepilacji może kosztować 200 tyś. zł i więcej.” .

Dobór odpowiedniego sprzętu zawsze wiąże się z dylematem. Dlatego:

„Gdy zależy nam na oszczędności miejsca i pieniędzy, a nie chcemy przy tym oszczędzać na marce, można zdecydować się na urządzenia multifunkcyjne, gdzie jeden aparat zastępuje kilka innych. Jest jeszcze inna opcja, mianowicie sprzęt mobilny, który jest tańszy od urządzeń stacjonarnych, a można go używać zarówno w salonie, jak i w domu klienta.”

Każdemu zależy, aby salon jak najszybciej na siebie zarabiał. Otwierając salon pamiętajmy o lokalizacji i co za tym idzie, czynszu, który w centrum dużego miasta może sięgać nawet do 6 tys. zł i więcej. Zazwyczaj droższe są lokale na parterze, dysponujące własną witryną. Tańszą opcją może być natomiast salon zlokalizowany na piętrze, ale wówczas należy zadbać o odpowiednie wyeksponowanie gabinetu – brak witryny warto zastapić przyciągającym uwagę bannerem, albo neonem, który bardzo dobrze sprawdzi się zwłaszcza zimą, gdy po południu robi się ciemno.

 

Nie zapomnijmy także o dobrej reklamie. Na pewno dobrym pomysłem są ulotki i plakaty, a także wpisy w internetowych katalogach branżowych.

Warto zadbać też o własną stronę internetowa, gdzie ciekawie można zaprezentować ofertę salonu, aktualne promocje, galerię. Ważne są również rabaty dla stałych klientów – można więc wprowadzić program lojalnościowy, karnety i kartę stałego klienta. Ciekawa oferta, interesujący wystrój salonu, wykwalifikowany personel i przemyślana reklama to podstawa dobrze prosperującego gabinetu kosmetycznego.

 

Plusy i minusy prowadzenia salonu kosmetycznego:

 

Plusy:

  • codzienny kontakt z ludźmi
  • możliwość zarabiania na własnej pasji
  • możliwość prowadzenia własnej firmy
Minusy:
  • praca z trudnymi klientami
  • praca w trudnych warunkach (szczególnie gdy brak sterylności)
  • duża konkurencja
  • zmieniające się gusta klientów (konieczność reorganizacji)

Podobne Artykuły:

 

a2 Salon kosmetyczny fb share Salon kosmetyczny tweet Salon kosmetyczny g plus Salon kosmetyczny

Zainteresował Cię artykuł? Chcesz podzielić się z nami swoim doświadczeniem lub historią? Skontaktuj się z nami lub zostaw komentarz poniżej.

, , , , ,

  • renata

    ja dopiero uczę się na kursie kosmetycznym w http://stylstudio.pl ale dziewczyny rzeczywiście opowiadały mi, że coraz częściej panowie się umawiają na wizyty, chcą się podobać i chwała im za to:)

  • Iwona

    bardzo ważne są dobre kosmetyki, moja kosmetyczka korzysta z hurtowni [spam] odkąd znam tą stronę też zamawiam sobie różne rzeczy do pazurków, pielęgnacji włosów itp