Menu2

Pracownik call-center (telemarketer)

Telemarketer, pracownik call center czy mówiąc kolokwialnie popularna słuchawka to najpopularniejsze określenia zawodu telemarketera. Obecnie jest to zawód, którzy chętnie wybierają uczniowie i studenci. Czy słusznie?

pracownik call center bb f Pracownik call center (telemarketer)

Kto może zostać telemarketerem?

Telemarket musi być osobą odporną psychicznie, która będzie potrafiła z entuzjazmem podchodzić do pięćdziesiątego, wybieranego przez system numeru telefonu i próbować go namówić na zakup kolejnej usługi.

Kim jest idealny telemarketer?

Idealny telemarketer, to osoba która potrafi przede wszystkim uważnie słuchać i doskonale rozpoznawać potrzeby swojego rozmówcy.

Telemarketer powinien być zawsze opakowany i nie dać się sprowokować uciążliwym klientom.

 

Jak zostać telemarketerem, pracownikiem call center?

To praca przede wszystkim dla studentów i osób bez większego doświadczenia zawodowego.

Praca w call center stanowi dobry wpis w CV, gdyż świadczy o odporności na stres kandydata, ale uwaga: łatwo przyzwyczaić się do tej pracy i zostać w niej na lata. Wtedy automatycznie taki wpis w CV zaczyna być źle postrzegany przez pracodawców.

 

Zarobki pracownika call center, telemarketera

pracownik call center 150x150 Pracownik call center (telemarketer)Zarobki konsultanta pracującego w call center kształtują się następująco:

Zarobki to 7 złotych netto w przypadku gdy przepracuje się mniej niż 110 h a 7,50 złotego w przypadku gdy przepracuje się powyżej 110 godzin w miesiącu.

Druga metoda rozliczenia osoby pracującej w call – center zazwyczaj wygląda następująco:

 

Ilość przepracowanych miesięcy * wartość zobowiązania * 3 procent

Zazwyczaj również wysokość zarobków zależy od tego czy pracujemy na tak zwanych połączeniach wychodzących czy przychodzących.

Te pierwsze są oczywiście lepiej płatne i możemy za udaną rozmowę (zakończoną realizacją kontraktu) otrzymać nawet 12 złotych kontraktu.

W przypadku połączeń przychodzących możemy zarobić dużo mniej, gdyż ludzie zazwyczaj dzwonią z pretensjami a nie w celu nabycia produktu.

 

Gdzie może pracować konsultant telefoniczny?

Konsultanci telefoniczni pracują zazwyczaj w dużym ośrodkach call center. Jeszcze na początku 2000 roku centra te były tworzone w największym miastach takich jak Warszawa, Poznań czy Wrocław. Obecnie większość z nich przeniosła się do tańszych lokalizacji w miastach z dużym dostępem do studentów.

Najmodniejsze miasta dla chcących pracować w call – center to obecnie Katowice i Kraków.

 

Jak wygląda codzienna praca konsultanta telefonicznego?

The University of East Lo 006 150x150 Pracownik call center (telemarketer)To jak wygląda codzienny dzień w pracy zależy od priorytetów jakie zostały dla nas ustalone. Zazwyczaj sprzedaje się przez telefon nowe oferty, opcje internetowe i dodatkowe usługi związane z posiadanym abonamentem.

Problemem w tej pracy jest brak jasnych zasad i klarownego systemu. Zdarza się, że kilka osób dzwoni do klienta z tymi samymi ofertami co tylko irytuje drugą stronę.

Drugim problemem, ale celowo nienaprawianym jest brak możliwości wysyłania do osób dzwoniących wiadomości e-mail z podsumowaniem przygotowanej oferty.

Przeciętna norma to podpisywanie jednej umowy na trzy połączenia i wykonywanie około kilkudziesięciu połączeń dziennie.

Mechanizmem samokontroli w firmach jest specjalny dział kontroli jakości, który przyznaje punkty karne w przypadku gdy podejmowane są próby oszustwa ludzi.

 

Plusy i minusy związane z zawodem pracownika call-center.

Plusy:

  • Stabilne zarobki
  • Elastyczny grafik (można pracować od 60 do 160 godzin miesięcznie)
  • Coraz wyższa stawka godzinowa – dzieje się tak dlatego, gdyż płaca przestaje być konkurencyjna w porównaniu z innymi branżami

 

Minusy:

  • Wykańczająca praca
  • duża rotacja wśród pracowników
  • duże obciążenie psychiczne
  • Anulowane umowy obciążają konto pracownika i obniżają wypłatę
  • Jest to typowa praca na umowę zlecenie – przedłużana okresowa i bez podstawowych świadczeń społecznych
  • Bardzo rzadko zdarzają się premie
  • Coraz częściej firmy zlecają obsługę telefoniczną firmom zewnętrznym co wpływa na obniżenie zarobków

 

Ciekawostki zawodu telemarketera.

Telemarketerzy w systemie w przypadku braku zainteresowania ze strony klienta klikają niezainteresowany, ale gdy zdarzają się naprawdę niekulturalni klienci to często działając im na złość klikają, żeby zadzwonić przed 9 rano albo po 21.

 
 

 

 

 

Powiązane:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Źródła:

 

, , , ,