Menu2

Jak w 1992 roku wyobrażano sobie sklepy z grami?

Żeby uzmysłowić sobie jak odległy jest rok 1992 wystarczy przypomnieć, że 18 marca miała miejsce premiera Windowsa 3.11 a Bill Gates był wtedy niespełna 40-letnik Geekiem.

Firma Blockbuster Entertainment, we współpracy z IBMem postanowiła stworzyć wizję jak będą wyglądały sklep z grami i z muzyką.

Podstawowym założeniem była wizja personalizacji: konsumenci chcieli piosenek a nie całych albumów.

Ludzie chcieli mieć jak najszerszy wybór filmów, a pamiętajmy że o VOD nikt wtedy nawet nie myślał. 300 milionów gospodarstw domowych w USA zaopatrywało się w 4000 sklepach detalicznych z grami, płytami i filmami na kasetach.

Po latach twórcy projektu sami przyznają:

Byliśmy na tyle naiwni, że postanowiliśmy zbudować modelową wizję zakupów. Wierzyliśmy w nią, jednak nie uwierzył w nią rynek.

To było 9 lat przed rozpoczęciem iTunes, a wydawcy, artyści i twórcy gier nie byli gotowi, aby zrezygnować z nieefektywnego modelu dystrybucji.

To jest film promocyjny, który opracowaliśmy dla tej koncepcji…

 

,