Menu2

Jak w 1992 roku wyobrażano sobie sklepy z grami?

Żeby uzmysłowić sobie jak odległy jest rok 1992 wystarczy przypomnieć, że 18 marca miała miejsce premiera Windows 3.11 a Bill Gates był wtedy niespełna 40-letnim Geekiem.

windows 311

Firma Blockbuster Entertainment, we współpracy z IBM postanowiła stworzyć wizję tego, jak będą wyglądały sklep z grami, z muzyką i filmami.

Podstawowym założeniem była wizja personalizacji: konsumenci chcieli piosenek a nie całych albumów, chcieli móc podejrzeć grę przed jej zakupem.

Ludzie chcieli mieć jak najszerszy wybór filmów, a pamiętajmy że o VOD nikt wtedy nawet nie myślał. 300 milionów gospodarstw domowych w USA zaopatrywało się w 4000 sklepach detalicznych z grami, płytami i filmami na kasetach.

Po latach twórcy projektu sami przyznają:

Byliśmy na tyle naiwni, że postanowiliśmy zbudować modelową wizję zakupów. Wierzyliśmy w nią, jednak nie uwierzył w nią rynek.

To było 9 lat przed startem iTunes, a wydawcy, artyści i twórcy gier nie byli gotowi, aby zrezygnować z nieefektywnego modelu dystrybucji.

To jest film promocyjny, który opracowaliśmy dla tej koncepcji…

 

 


 

Powiązane wpisy:

Top10 najlepiej sprzedających się produktów w maju: sprzedaż Allegro w maju


Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na nasz newsletter.

Nie wysyłamy spamu, nie sprzedajemy bazy. Max. 1 newsletter tygodniowo.

W każdej chwili możesz się wypisać. Naprawdę warto

, , ,

Polub nas.

Ta strona jest darmowa, nie zawiera agresywnych i natarczywych reklam.

Stronę rozwijamy hobbistycznie, chętnie dzielimy się wiedzą.

Bądź na bieżąco, inspiruj się innymi. Polub nas: